Hjem > Fagområder > 

Kjøpers rettigheter ved kjøp

Dersom hestens egenskaper viser seg å avvike vesentlig fra det avtalte, kan det utgjøre en mangel. Kjøper må innen «rimelig tid» gi selgeren melding om at man vil påberope seg mangelen. Dette kalles reklamasjon.

Hva som faktisk utgjør «rimelig tid» beror på konkrete omstendigheter, men som utgangspunkt har kjøper et tidsrom på minimum to måneder og maksimum to år. Ettersom hester er levende dyr, venter mange kjøpere med å reklamere for å gi hesten tid til å «finne seg til rette» på nytt sted. Dette kan medføre at kravet ovenfor selger går tapt. For å være på den sikre siden bør kjøper reklamere så fort som mulig.

Dersom kjøper reklamerer i tide, kan kjøperen gjøre gjeldende tilbakeholdsrett, retting og omlevering, prisavslag, heving og/eller erstatning.

Kontaktpersoner

Google Translate

We use Google Translate on this page. It can result in incorrect translation.

Send din problemstilling

Å sende inn din problemstilling til oss er helt uforpliktende. Vi må først se på din sak for å finne ut hvordan vi best kan hjelpe deg videre.

Fyll ut skjema, så tar vi kontakt så snart som mulig.

Du kan også ringe oss på telefon eller sende inn problemstilling via vår e-post. 

T: +47 21 09 59 95
E: kontakt@avco.no

AVCO opplever sterk vekst i Drammen, og søker flere kollegaer.

Vi ser etter dyktige advokater som ønsker å være med på å bygge vårt Drammenskontor videre. I høst vil nye lokaler stå klare, og her får du mulighet til å jobbe tett på næringslivet i en region i sterk vekst. Du vil samtidig oppleve tilgang til et solid fagmiljø, samt fleksible arbeidsformer.